תחום הדירות להשכרה לטווחים קצרים
בישראל נמצא בפריחה אדירה – למה זה קורה?
1. היצע וביקוש
תעשיית בתי המלון בישראל באיזורי התיירות המרכזיים – לא מצליחה להדביק את הביקוש.
מספר התיירים שנכנסו לישראל בשנת 2018 עמד על 4,120,800. מדובר בעלייה של כ-14% לעומת 2017 ועלייה של כ-42% לעומת 2016. במשרד התיירות מעריכים כי סך הכנסות מתיירים לשנת 2018 נאמדות בכ-22 מיליארד שקל (כ-5.8 מיליארד דולר).
באופן מפתיע גם הכניסה המאסיבית של דירות פרטיות לתחום האירוח עדיין לא מצליחה להדביק את קצב הביקוש. וכשהביקוש גבוה וההיצע נמוך, המחירים נשארים גבוהים.
השוק משתנה באופן כה דרמטי עד שחלק מרשתות בתי המלון שנלחמו בתעשיית דירות הנופש פשוט החליטו שאין להן ברירה אלא להצטרף למגמה. רשת פתאל למשל כבר מתפעלת 3 בניינים בתל אביב בפורמט של דירות נופש.
2. העדפות אורחים – מהפיכה
תיירים רבים מעדיפים להתארח בדירות מקומיות יותר מאשר בבתי מלון. המסדרונות הארוכים, החדרים בעלי העיצוב האחיד והתחושה המלאכותית של חלק ניכר מבתי המלון גורמים לאורחים לחפש חוויה אחרת. הם רוצים להרגיש חלק מהעיר, לחיות כמו מקומיים, ולא פחות חשוב – להיות בחופשה אבל להרגיש בבית.
יתרון עצום נוסף של הדירות הוא בדרך כלל המרחב שלהן. במקום חדר מלון קטן וצפוף האורחים מקבלים בדרך כלל שטח גדול יותר, מואר יותר ומרווח יותר, במחיר תחרותי.
3. תעשיית ההיי טק והתיירות הרפואית – שיא כל הזמנים
העובדה שישראל היא מעצמת הייטק מושכת למדינה עשרות אלפי אורחים בשנה שאינם בהכרח תיירים. מדובר באנשי מקצוע, בדרך כלל בעלי הכנסה גבוהה, עובדים של חברות בינלאומיות עתירות משאבים אשר מגיעים לישראל לתקופות משתנות.
ישראל היא גם שם דבר באיכות הרפואה שהיא מציעה ומהווה מוקד משיכה לתיירות מרפא עבור אורחים ממדינות רבות.
בעולם התיירות יש כיום 3 סוגים עיקריים של אירוח:
1. בתי מלון מסורתיים
2. דירות פרטיות המושכרות באופן מזדמן וחובבני למטרות נופש
3. Serviced Apartments – דירות נופש שמנוהלות באופן מקצועי ובסטנדרט גבוה
ריפרש פועלת בתחום ה-Serviced Apartments ומאפשרת לאורחים שלה להנות משירותים ברמה של בית מלון עם הרגשה של בית.
- אין לובי ואין בר. פשוט לא צריך אותם. הדירות פזורות במיקומים הטובים ביותר בעיר, האורח יורד למטה וכל האפשרויות הנחשקות בעיר פרוסות בפניו.
- לא בית מלון, אבל כאשר נכנסים לדירה רואים יד מכוונת ומנהלת: מגבות לבנות, סדינים מתוחים, הבית נקי ומבריק והכל מוכן לאירוח מושלם.
- בלי הפתעות. כלומר: עם, אבל רק לטובה. תמיד נקפיד על אמת בפרסום.תמונות מקצועיות שמשווקות היטב את הנכס – בהחלט כן, ריטושים ופוטשופ – לא. מה שהאורח הזמין הוא יקבל ויישאר עם טעם של עוד.
יש ברשותנו דירות ברמות שונות ובמחירים שונים אבל דבר אחד משותף לכולן:
שירות בסטנדרט הגבוה ביותר ויחס אישי חם ומזמין לאורחים.
מה מיוחד בנו:
מטרה ברורה:
להביא תשואה פנטסטית לבעל הנכס.
דרך ברורה לא פחות להשיג את המטרה:
לתת תמורה נפלאה לאורחים שלנו.
סודות ההצלחה שלנו בהשגת ביצועים כלכליים מעולים:
1. אנחנו משתמשים בערוצי השיווק הגדולים בעולם וביניהן: Airbnb, Booking.com, Hotels.com, Tripadvisor, Expedia, ובעוד עשרות פלטפורמות פופולאריות בתחום הנופש.
2. אנחנו לא רק משתמשים בהן. אנחנו מכירים אותן. לעומק.
כדי לבלוט ולהביא תוצאה נדרשת הבנה טכנית, שיווקית ותמחורית. לרמת ההבנה המקצועית והניסיון של צוות חברת הניהול יש השפעה דרמטית על התשואה שלכם
3. תוכנת ניהול הדירות המתקדמת שלנו מאפשרת לעדכן בלחיצת כפתור, ביעילות ובזמן אמת מחירים, מבצעים וזמינויות בכל האתרים בבת אחת.
בדירות שלנו מותקנים מנעולים חכמים המאפשרים לנו ולכם לשלוט בזמן אמת בגישה לדירה ולמתקניה
4. פעילות סטארטאפ, ניסיון של גדולים – תחום התיירות והאירוח עתיר חדשנות וטכנולוגיה ומשתנה באופן דרמטי כל הזמן. הצוות שלנו, צעיר אך מנוסה מאוד ואנחנו מכניסים טכנולוגיות ושיטות חדשות כל הזמן.
5. אנחנו Superhost
הצוות שלנו מדורג על ידי Airbnb כבר 3 שנים ברציפות כבעל תודעת שירות גבוהה, מקצועי ומחוייב לאורחיו. רק עשירון עליון של המארחים מקבל את הדירוג הזה.
השירותים שלנו:
– תכנון עסקי חכם
הצוותים שלנו מבקרים בנכס ומסייעים לבעליו לתכנן אותו באופן מיטבי בהתאם לשלב שבו אנחנו נכנסים לתמונה.
יש לנו יכולת וניסיון לסייע לכם גם בתכנון אדריכלי, עיצובי ובחירת ריהוט שיתאימו באופן נכון לסוג הנכס, לפרופיל אורחים רחב ככל האפשר, לוודא שהכל מוכן לקליטת אורחים ולסגור עבור בעלי הנכס את כל הקצוות באופן מושלם.
– הכנות לעלייה לאוויר
טיפול ביצירת פרופיל הדירה אונליין, תמונות מקצועיות, תיאור הנכס, תיאור סביבת האירוח ומתקני הבניין והעלאתם לערוצי השיווק באינטרנט.
יצירת House Manual שיאפשר לאורחים להנות מהדירה בקלות תוך שימוש נכון בציוד ובמכשירים העומדים לרשותם.
– ניהול שוטף
מעקב יומיומי אחר הסביבה התחרותית של הנכס, יצירת תמחור דינמי בהתאם מותאם לעונה, לתפוסות ולביקושים בסביבה זו
– תחזוקה ותפעול
מענה מהיר ויעיל לשאלות ובקשות אורחים לפני ואחרי ביצוע הזמנה, טיפול בתחזוקת הנכס וניקיונו, מסירת מפתחות, סיוע לאורחים בביצוע צ׳ק אין ואאוט, הבטחת זהות האורחים וסליקת התשלומים של הנכס
– שירותי concierge לאורחים בתשלום
הזמנת כרטיסים להופעות ואירועי תרבות וספורט, הסעות מנמל התעופה וחזרה, הזמנת מקומות למסעדות והמלצות מותאמות אישית לאורחים שלנו
מודל העבודה:
– ריפרש בע״מ גובה עבור שירותיה דמי ניהול של 20% + מע״מ מהכנסות הנכס.
– כמקובל בענף, האורחים משלמים בנוסף לדמי השהות גם דמי ניקיון באופן שיכסה הוצאה שוטפת זו בהתאם לסוג וגודל הנכס
– אנחנו מאמינים אמיתיים בשוק חופשי: בעלי הנכסים שלנו חופשיים תמיד להכניס את הנכס לשוק וגם להוציא אותו בהתאם לצרכיהם בכפוף למחוייבות שנוצרה לאורחים עתידיים כמובן
קצת אישי וקצת מקצועי:
אדם שוב – מנכ״ל ומייסד החברה, הוא בעל רקע עשיר בעולמות התוכן, הפרסום והשיווק.
בעברו היה עיתונאי עורך ומגיש בכלי התקשורת הגדולים בישראל, בהמשך הקים מיזם דיגיטל עבור עיתון העסקים TheMarker, הקים סוכנות פרסום דיגיטלית מהראשונות בישראל ומכר אותה. שוב היה אחד המשקיעים בחברת h2o Barcelona שמתמחה בדירות נופש לתיירים בבירת ספרד.
בשנים האחרונות עוסק בהשקעות נדל״ן פרטי למגורים בתל אביב ובתחום ניהול ושיווק נכסי נופש לתיירות.
התחלנו את הפעילות שלנו לפני כ-3 שנים.
עד סוף 2018 פעלנו במתכונת של Family Office וניהלנו בעיקר נכסים שלנו ושל משפחה וחברים שהגיעו מפה לאוזן.
ב-2019 החלטנו להשיק את הפעילות לבעלי נכסים נבחרים.
בימים אלה אנחנו מקימים גם מרכז הדרכות ואתר תוכן מרכזי למקצועני אירוח שיעלה לאוויר בקרוב תחת הדומיין: hostguide.co.il
ברוכים הבאים למשפחה.
Refresh – Serviced Apartments
נוסעים רחוק, מרגישים בבית.